CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, March 30, 2008

无题

是不是自己保护自己过了头?以致有些友情不能前进。只停留在原地。
这之前会有那么的想过。。。。。。

自从做工过后,我脱离每天与我自小学就混在一起的朋友一齐上课,一起下课,一起吃东西,放学后更一起去补习。好像生命中只有这些好朋友。因很多时间都是与这些已熟悉的朋友一起,所以并没什么考虑去认识新的朋友。或者说是已经忘了怎么去认识跟我们不同类的朋友。

还没做工前,我以为:“做工就是做工啊。。”可是,出来工作后,安亲班给了我一种温暖的感觉。给我温暖的是安亲班的老师们。虽然我是个“新生",可是,我们很快就打成一片了(可能我们年纪接近得很呢)。我们不只是工作,而且也有交流。休息和放学后的时间是我们最疯狂的一刻。我们无不讨论,有时说到不忿气的事情,还会笑得很吵呢!连学生也骂我们吵。(当然那学生是可以忽略的,因那时已过了上课时间)

我最喜欢这种感觉,不是为了工作而工作,就这样,我很享受啊!

3 个要说话:

Anonymous said...

不是为了工作而工作,是多么享受的一句话啊,太令人羡慕了。怪不得你每天都开‘OT'啦,原来是在八,哈哈。。。不过,看到你开心,我也开心咯。没错,认识不同的人,生活才会更多姿多彩!

Sherlyn Foong said...

haha... so nice.. you're so enjoyable even though you're working.. jealousnya..

Anonymous said...

yoyoyo~~i totally agree wif u.. i made a lot of new frenz at my work place too.. got one nice indian gal who r younger than me 2 years. v even plan to celebrate our bday at her hs, take photo and wear sari together, since her bday is on 17/6. Not only that.. the kakak there and an Indian teacher (anutie), one Chinese teacher (auntie).. v all very closed.. when break time v all chat together lo.. sometimes i treat them eat.. they treat me eat like that lo.. today d chinese lady jz brought us some cakes.. so nice lar them.. jz there's one teacher v dun like.. she alwayz like complain abt ALL OF US.. haih... it's in my blog.. view it..